Beyan Yayınları 1990
Firavunun devleti de mezarı gibi piramit şeklindedir.Syf 15
Tepede kendisini tanrı sayan parti veya diktatör kendini ve rejimini koruyucu kanunlar çıkartarak dokunulmazlık eleştirilmezlik ulul emre itaat -bunu bilhassa yozlaştırılmış din adamları yürütüyor- prensiplerini la yusel ve değiştirilmesi teklif dahi edilemez bir hale sokarak piramitin alt tabakalarını kendisine bağımlı kılar onları hafife alır şahsiyetlerini kaybettirerek onları birer uydu insan haline sokar. syf 15-16
İslam devlet başkanlığının şura yerine tarafgir hakemlere havale edilişi ve müslümanların seslerini keserek buna kerhen de olsa razı oluşları idare sisteminde çatlamalara yol açtı.syf 17
Hz. Alinin hakem işine ısrarlı muhalefetine rağmen her iki taraf da bunu kabul ederek Amr bin Ass'ı Muaviyenin, Ebu Musa el Eşariyi de Hz.Alinin hakemi tayin ettiler.syf 21
Allahtan başka hakem kabul etmeyi şirk kabul eden hariciler Hz.Aliyi şehit edince Kufeliler Hz.Hasana biat ettiler.Hasan Muaviye ile savaşmak üzere ordu hazırlayıp Kudüse kadar gitmesine rağmen müslüman kanı akıtmamak için savaştan vazgeçerek hilafeti Muaviyeye terketti.syf 22
Muaviye Ziyadı kendi ailesinden bir ferdi sayarak onu istilhak etti yani kendi nesebinden saydı.Ebul Fidanın deyişiyle ilk defa alenen şeriata aykırı bir iş yapıldı.syf 23
Muğire bin Şube Muaviyeyi Yezidi veliaht bırakma konusunda ikna ettikten sonra Muhammed Ümmeti içerisinde öyle bir ayrılık çıkardım ki artık ebediyyen birleşemeyecekler demiştir.syf 28
Bunun ardından saltanat dinle o derecede özdeşleşti ki bu makamı işgal eden sultanların dine aykırı fiillerini anlatmaya başladınız mı en dindar alimler size saldırmaya başlar. 'Ecdad aleyhinde konuşulmaz' diye fakat bunu yaparken dini ecdada kurban ettiklerinin farkında değildirler. syf 29
Muaviyenin 4 hatası
1.Hz.Aliye biat etmemesi
2.Ziyadı istilhak etmesi
3.Hucr bin adiyi ve ark. öldürmesi
4.Oğlu yezidi veliaht tayin etmesi syf. 33
1.Hz.Aliye biat etmemesi
2.Ziyadı istilhak etmesi
3.Hucr bin adiyi ve ark. öldürmesi
4.Oğlu yezidi veliaht tayin etmesi syf. 33
Muaviye iktidara geldikten sonra cuma hutbelerinde Hz.Aliyi kötülemeleri için valilerine emirnameler göndermişti.(Bu konuda istisna Hucr bin Adidir)
İmam Şafii dört sahabenin şehadetlerini yani rivayetlerini kabul etmemektedir.Bu dört sahabe Muaviye Amr İbnül Ass Muğire ve Ziyaddır.
Muaviye ilk defa camilerde maksura denen sultan mahallini tesis eden sultandır.syf 35
İmam Şafii dört sahabenin şehadetlerini yani rivayetlerini kabul etmemektedir.Bu dört sahabe Muaviye Amr İbnül Ass Muğire ve Ziyaddır.
Muaviye ilk defa camilerde maksura denen sultan mahallini tesis eden sultandır.syf 35
Hasan Basri şöyle der İki kişi müslümanların içine fesat soktu Sıffin olayında Kuran sahifelerinin kaldırılmasını muaviyeye empoze eden amr ibnül ass ve yezidin veliahd yapılmasını keza muaviyeye telkin eden muğire bin şube.syf 38
Hz.hüseyinin yanındaki 72 kişi şehit olmuştu.Hüseyinin cesedini yere uzatıp atlara çiğnettiler.Kerbela İslam değil cahili arap asabiyyeti kokuyordu artık.syf 42
Aralarında sahabenin de bulunduğu10.000 müslüman öldürüldü yezid adına.Bin müslüman kızının bekaretini kirletti devletin askerleri.syf 49
Yezid döneminde din için devlet değil devlet için din anlayışı getirildi.syf 51
Yezide lanet edilmez diyen hocalar hz.hüseyine karşı yezid haklıydı diyen fıkıh profesörleri vardır.İşte bunlar Ebuzerrin dediği gibi marufu emredip onu terk edenler ve münkerden sakındırıp ona sarılanlardır.syf 53
Hakem, Hz.Osmanın amcası olduğundan ilk iki halife döneminde onu Taiften getirtmek istemiş ama iki halife de kabul etmemişti.Hz.Osman halife olunca Hakemi TAiften Medineye getirtti onun bu hareketi müslümanlarca çok eleştirildi.Nİtekim Hakem ve oğlu Mervan Hz.Osmanın başına bela oldular. syf 58
Yezid döneminde din için devlet değil devlet için din anlayışı getirildi.syf 51
Yezide lanet edilmez diyen hocalar hz.hüseyine karşı yezid haklıydı diyen fıkıh profesörleri vardır.İşte bunlar Ebuzerrin dediği gibi marufu emredip onu terk edenler ve münkerden sakındırıp ona sarılanlardır.syf 53
Hakem, Hz.Osmanın amcası olduğundan ilk iki halife döneminde onu Taiften getirtmek istemiş ama iki halife de kabul etmemişti.Hz.Osman halife olunca Hakemi TAiften Medineye getirtti onun bu hareketi müslümanlarca çok eleştirildi.Nİtekim Hakem ve oğlu Mervan Hz.Osmanın başına bela oldular. syf 58
Abdulmelik saltanatının sınırlarını genişletmek için Şamlı müslümanlara haccı yasakladı.Abdullah bin zübeyr Şamdan Hacca gidenlere biat teklif ediyor onlar da kabul ediyordu.Abdulmelik Hac için Mescidi Aksaya gidebilirsiniz. Hz peyfamber (sav) in üzerine basarak semaya miraca çıktığı taş da Kabe yerine geçsin demiştir. syf 62
Ne var ki saltanat insanı kör ediyor mevki makam oraya gelen oranın fedaisi oluyor kölesi haline geliyor. syf 65
Abdulmelik artık camiler bizim siyasetimizin saltanatımızın rejimimizin emrindedir.Ve cami minberleri kimin elinde olursa iktidar onundur.Minberleri de ordu yani silah yani güç yani Haccac dilediğinin emrine veriyordu.syf 71
Cami İslam devlet siyasetinin gündeme getirildiği yerdir.Halife devlet idaresini devraldığında ilk önce şehrin en büyük camisinde yaptığı konuşma ile devletin siyasetini açıklar.syf 74
Cami İslam devlet siyasetinin gündeme getirildiği yerdir.Halife devlet idaresini devraldığında ilk önce şehrin en büyük camisinde yaptığı konuşma ile devletin siyasetini açıklar.syf 74
Rivayete göre Haccacın hapsettiği erkek kadın sayısı 300.000e varıyordu.syf 77
Devlet başkanına köşkler yaptırmak milyarlar harcamak içki alemleri düzenlemek dalkavuklara para ve makam dağıtmak onun geçeceği yolları süsleyip püslemek sırf kendi rejimlerine itaat ediyorlar diye layık olmayanları iş başına getirmek devlet başkanlarını eleştirenlerin işine son vermek gibi fiiller gayri islami tağuti fiillerdir.syf 82
Devlet başkanına köşkler yaptırmak milyarlar harcamak içki alemleri düzenlemek dalkavuklara para ve makam dağıtmak onun geçeceği yolları süsleyip püslemek sırf kendi rejimlerine itaat ediyorlar diye layık olmayanları iş başına getirmek devlet başkanlarını eleştirenlerin işine son vermek gibi fiiller gayri islami tağuti fiillerdir.syf 82
Ömer bin Abdulaziz Kim bizimle arkadaşlık yaparsa şu beş şeyi yapsın:
1.İhtiyaçlarını karşılayamayanları bize bildirsi
2.Hayır için bize yardımcı olsun.
3.Bilmediğimiz hayır yollarını bize öğretsin
4.Bizim yanımızda kimsenin gıybetini etmesin.
5.Boş şeylerden bize bahsetmesin. Syf 86
1.İhtiyaçlarını karşılayamayanları bize bildirsi
2.Hayır için bize yardımcı olsun.
3.Bilmediğimiz hayır yollarını bize öğretsin
4.Bizim yanımızda kimsenin gıybetini etmesin.
5.Boş şeylerden bize bahsetmesin. Syf 86
Ömer bin abdulazizin Vali iken zengin olan ailesi O Devlet başkanı iken fakir hale gelmişti. O Allahım bize selamet ve duasını çok yapardı.syf 99
Şimdi Suriyenin Humus şehrinde kendi adıyla anılan Caminin bitişiğinde mütevazı mezarında yatan asil halife adil devlet başkanı.syf 112
Şimdi Suriyenin Humus şehrinde kendi adıyla anılan Caminin bitişiğinde mütevazı mezarında yatan asil halife adil devlet başkanı.syf 112
Hasan Basri Allaha isyan içinde olan hiç bir yaratığa itaat yoktur.syf 117
İslam tarihinde Fasık Velid olarak meşhur olan Velid bin Yezid kadar müslümanlık adına İslamla bu kadar pervasızca alay eden başka kafir sultan çıkmamıştır.Buna rağmen tarihçilerimiz açıkça kafir demeyip fasık diye geçiştirmişlerdir.syf.120
Ulul emr müessesi bu müslüman devlet başkanlarının o derecede emrine sokuldu ki artık o makama gelenler la yusel leştirilip kutsallaştırıldılar.Onları tentik etmenin günah zalim ve din düşmanı olmalarına rağmen onlara karşı çıkmanın anarşi olduğu anlatıldı cami minberlerinde.Bunları anlamayan cemaatler uyumaya devam ettiler o hocaların gölgesinde kürsü diplerinde.syf 131
Ey İman edenler Allaha itaat edin peygambere ve SİZDEN OLAN emir sahiplerine de itaat edin.Nİsa 59
Allah müslümanların ulul emr lerini iyi anlamalarına yardımcı olsun onu klasik-modern her türlü saltanat belasından korusun Amin. Syf 134
Allah müslümanların ulul emr lerini iyi anlamalarına yardımcı olsun onu klasik-modern her türlü saltanat belasından korusun Amin. Syf 134
M.Emin Bozyiğit
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder